Tuesday, February 21, 2012

Jimmie Strimell

Äntligen färdig!
Efter 30+ arbetstimmar har jag nu till slut lyckats färdigställa denna oerhört krävande bild, som vid mer än ett tillfälle testade mitt tålamod och min arbetsvilja. Ett ganska bra resultat tycker jag det blev i slutändan, en av mina bästa teckningar hittills, om jag får vara lite självkritisk.
Visst, den är långt ifrån perfekt, misstag har skett här och där, men samtidigt har den ändå delar som jag tycker om och som jag känner att jag lyckats med.


Finally finished!
After 30+ working hours I have finally finished this incredibly demanding picture, which tested my patience and will on more than one occasion. In the end, I think the result came out pretty well, one of my best drawings so far, if I may be a little self-critical.
Sure, it´s far from perfect, mistakes were made here and there, but at the same time, there are still parts that I like and that I feel I succeeded with.

4 comments:

  1. Jätte bra rita, jag är jätte avis på att du kan rita så bra. Jag älskar att rita också men människor kan jag inte alls rita..

    ReplyDelete
  2. Det är bara att öva, öva, öva, och viktigast är att ha roligt när du gör det!

    ReplyDelete